Op deze plek vind je relevante informatie over de verschillende thema’s binnen hernieuwbare brandstoffen. Van jaarverslagen, Platform-presentaties, whitepapers en nieuwsbrieven tot de laatste literatuur.
Je kunt zoeken op sleutelwoorden of de filters gebruiken om bijvoorbeeld per jaar of thema te grasduinen.
Heb je nog een interessante publicatie? Laat het ons weten!
The EU Trilogue on Fit-for-55 started in Brussels. NGO's started to campaign against biofuels in the transport sector. We see the urgency to exit fossil use much faster and therefore argue to start discussing a larger systemic change to green carbon use.
This report by Task 33 of IEA Bioenergy provides an overview of gasification-based drop-in products for the production of sustainable fuels, chemicals and materials.
21-7-2022 | Partijen in de markt doen aanbod om meer volumes hernieuwbare brandstoffen te leveren en doelen voor opschalen van productie naar voren te halen, dat geeft ruimte bij de hoge prijzen op de energiemarkt.
12-07-2022 | This 2021 report by Stockholm Environment Institute analyses technology and emissions developments in the heavy-duty road transport sector.
Een onderzoek van studio Gear Up in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat n.a.v. de aangehouden Motie (35626-21) van Kamerlid De Hoop over een afbouwpad van biobrandstoffen uit voedsel- en voedergewassen.

10-12-2018 | Strategy consultancy E4tech has evaluated for the NL Platform Renewable Fuels the main biofuels that can be used for shipping today and in 2030. ‘Drop-in’ biofuels in diesel-engines have the advantage of readiness and compatibility for deployment on short term.

20-06-2022 | Het Innovation Outlook - Advanced Liquid Biofuels rapport laat zien hoe nieuwe doorbraken de ontwikkeling van deze ‘key renewable energy technology’ verder brengen.
Dit rapport beschrijft de ontwikkelingen tot en met 2060 en geeft aan dat een verviervoudig van inzet van biomassa voor energieverbruik en in 2060 een tienvoudige inzet van biobrandstoffen t.o.v. van huidige situatie (van 3 naar 30 EJ) nodig is om de CO2-emissies in transport ter